Jak szybko pozbierać wysypane szpilki? – innowacja „Zostań małym odkrywcą” w klasie 2

Tym razem uczniowie z drugiej na zajęciach z innowacji pedagogicznej  (15.03.2023 r.) wykonywali doświadczenia z magnetyzmu. Słowa „magnez”, „magnetyt”, „magnetyzm” pochodzą prawdopodobnie od nazwy starożytnego miasta Magnezja w Azji Mniejszej, w którym znaleziono magnetyt.

Zdolność magnetytu do przyciągania małych kawałków żelaza opisał Tales z Miletu w VI w p.n.e. Przetrwała też legenda zgodnie, z którą słowo „magnes” pochodzi od imienia Magnesa, który zauważył zjawisko przyciągania się kawałków rudy żelaza.

Drugoklasiści na zajęciach poznali rodzaje oddziaływań magnetycznych. Dowiedzieli się również jak działa kompas, jak szybko pozbierać szpilki, które się rozsypały na podłodze oraz wyhaftowali  kwiatka z opiłków żelaza. Zajęcia podobały się uczniom, co widać na zdjęciach.

Tekst i foto: Angelika Drozd