Egzamin ósmoklasisty

24, 25, 26 maja uczniowie klasy ósmej przystąpią do egzaminów. Dowozy w tych dniach rano według obowiązującego planu, natomiast odwozy po zakończonym egzaminie. Pozostałe klasy mają dni wolne od zajęć. Przychodzą do szkoły dopiero w piątek 27 maja.

Ósmoklasistom życzymy powodzenia!

Uczniowie z 1-3 w Gnieźnie

Gniezno wkroczyło na karty historii w końcu IX wieku. Piastowie wznieśli potężny gród i obrali je na centralną siedzibę. Po chrzcie Mieszka I Gniezno zostało ośrodkiem nowej wiary, czego wyrazem było wzniesienie na Wzgórzu Lecha kamiennej świątyni, w której złożono doczesne szczątki biskupa Wojciecha – pierwszego polskiego świętego. Te wydarzenie określiło na wieki rangę miasta. Uczniowie z klas młodszych mieli okazję „dotknąć” tych szczególnych kart historii podczas wycieczki do pierwszej stolicy Polski.

Zwiedziliśmy Bazylikę Prymasowską, a w niej podziemia, gdzie zobaczyliśmy pozostałości wczesnośredniowiecznej architektury (fragmenty barwnych posadzek, zabytek piśmiennictwa- wapienną płytę z wyrytym łacińskim wierszem czy nekropolię prymasów Polski). Następnie w kolejnej części Bazyliki- portalu głównym, pani przewodnik opowiadała nam o osadzonych tam w XII wieku Drzwiach Gnieźnieńskich. Są to jedne z nielicznych zachowanych drzwi romańskich w Europie i najcenniejszy zabytek sztuki romańskiej w Polsce! Wyjątkowe są ze względu na treść – całkowicie związaną z życiem św. Wojciecha. Nie lada wyzwaniem okazała się dla nas” wspinaczka” po 240 stopniach na wysokość 50 metrów, na piękny taras widokowy wieży południowej skąd podziwialiśmy zapierającą dech panoramę okolicy. Cała Katedra wywarła na nas ogromne wrażenie, „czuć było” w niej majestat czasów, miejsce/ symbol ważne i podniosłe dla naszego państwa. To w tych murach przecież koronowano aż 5 władców Polski. Na placu przed Katedrą przy Pomniku Bolesława Chrobrego oraz na placu świętego Wojciecha nasza grupa wykonała sobie pamiątkowe zdjęcia.

Drugim punktem naszej wycieczki było Muzeum Początków Państwa Polskiego, gdzie dzięki przewodnikowi mieliśmy możliwość zwiedzić ekspozycje i wystawy oraz obejrzeć film z fabularyzowanymi scenami. Muzeum te posiada bogate zbiory archeologiczne. Są to m.in. wyroby z drewna, naczynia z gliny i metalu, uzbrojenie- pradziejowe i średniowieczne. Obejrzeliśmy 6 wystaw stałych pokazujących najdziwniejsze dzieje naszego kraju oraz historię Gniezna.

Pogoda podczas naszej wycieczki bardzo nam dopisywała, dlatego udaliśmy się spacerkiem wśród pięknej zieleni pobliskiego parku rozciągającego się wzdłuż jeziora na uroczy rynek w centrum starej części Gniezna.  Tam swoje pragnienie dzieci ugasiły zimnymi lodami, chłodząc się także przy zabytkowej fontannie.  Udając się w drogę powrotną, zjedliśmy że smakiem obiad. Czas w autobusie upłynął nam w rytmach wspólnie śpiewanych piosenek. Zakupione pamiątki na pewno będą przywoływały wszystkim miłe chwile spędzone w Gnieźnie.

Magdalena Tomkowiak

Upominek na Dzień Mamy

Dzień Mamy to wyjątkowe święto. Z tej okazji  w czwartek 19 maja maluszki z oddziału przedszkolnego „Biedroneczki” w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Kreatywny zawrót głowy” stworzyły niepowtarzalne torby ekologiczne dla swoich ukochanych mam.

Dzieci z ogromnym zaangażowaniem przystąpiły do dekoracji upominku za pomocą szablonu.  Taki pomysł na prezent to prosty sposób na ofiarowanie swojej mamie wyjątkowego prezentu. Każda mama chętnie wykorzysta oryginalny podarunek  nie tylko na zakupy.

A. Chojnacka, M. Bernas

Na wycieczce w Krakowie

15 maja grupa 48 uczniów Szkoły Podstawowej w Mycielewie wraz z opiekunami udała się na trzydniową wycieczkę do Krakowa i okolic. Podczas wyjazdu zwiedzili m.in. Muzeum Lotnictwa, Wawel, Rynek Główny, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, Kopalnię Soli Bochnia.  Jedną z atrakcji pobytu w drugiej stolicy Polski był relaks w Parku Wodnym.

W trakcie wyjazdu uczestnikom towarzyszyła słoneczna pogoda. Wycieczka, zdaniem uczniów i wychowawców, należała do ciekawych.  Czas wypełniony był wieloma atrakcjami. W trakcie podróży młodzi ludzie umilali sobie czas śpiewając wesołe  piosenki i prowadząc ciekawe rozmowy. Po okresie izolacji spowodowanej pandemią, wyjazd okazał się bardzo potrzebny, także z punktu widzenia relacji międzyludzkich.

Opiekunami uczniów były panie: Joanna Biernacka-Kozerewicz, Beata Janicka, Małgorzata Kwiatkowska i Angelika Drozd oraz pan Wawrzyn Nowak. Organizatorem wyjazdu była firma prowadzona przez pana Janusza Paszkieta z Miastowic.