Znamię! Znam je?

Już czwarty raz nasza szkoła bierze udział w Ogólnopolskim Programie Profilaktyki Czerniaka. Organizatorem programu jest Studenckie Koło Naukowe ONKOMA działające przy Klinice Gastroenterologii Onkologicznej w Narodowym Instytucie Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie (Państwowy Instytut Badawczy).

Program skierowany jest do najstarszych klas szkół podstawowych, stąd klasa VII i VIII odbyły zajęcia na temat czerniaka. Uczniowie podczas lekcji biologii poszerzyli swoją wiedzę na temat tego bardzo groźnego nowotworu. Dowiedzieli się co to jest czerniak, jakie ma cechy charakterystyczne, kto jest w grupie podwyższonego ryzyka. Obejrzeli specjalnie przygotowany filmik, dzięki któremu nauczyli się samobadania i rozpoznawania czerniaka. Uczniowie poznali także zasady ochrony przed czerniakiem. Pod koniec zajęć wypełniali ankiety dotyczące wiedzy na temat tej groźnej choroby. W tym roku chętni uczniowie wykonali również plakaty, dzięki którym mogli podzielić się swoją wiedzą z innymi klasami. Pomysłowe i pięknie wykonane plakaty zostały wywieszone na korytarzu szkoły.

Świadomość ludzi na temat czerniaka jest nadal niska. Dlatego warto przypominać o tej groźnej chorobie, tym bardziej, że nadchodzi okres, w którym nasza skóra będzie narażona na dużą ilość słońca. Dbajmy więc o siebie.

Zachęcamy do samobadania skóry.

Marzena Borzych

Rekrutacja do klasy I

Trwają zapisy uczniów do klasy I Szkoły Podstawowej w Mycielewie. Poniżej harmonogram:

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2022/2023 do klas pierwszych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Kcynia

Lp.Rodzaj czynnościTermin postępowania rekrutacyjnego
 1.Zgłoszenia uczniów  zamieszkałych w  obwodzie szkoły.Podanie  informacji o wolnych miejscach w klasach pierwszychod 28.03.2022 r.do 08.04.2022 r.
2.Złożenie wniosku o przyjęcie do klas pierwszych wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata  kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnymod 15.04.2022 r.do 29.04.2022 r.
 3.Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnymdo 27.05.2022 r.
4.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanychdo 17.06.2022 r.
 5.Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęciaw postaci pisemnego oświadczeniado 30.06.2022 r.
 6.Podanie do publicznej wiadomościprzez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętychi kandydatów nieprzyjętychdo 08.07.2022 r.
7.Składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęciado 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
 8.Przygotowanie i wydanie uzasadnienia odmowy przyjęciado 5 dni od datyzłożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
 9.Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęciado 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia.
 10.Rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęciado 7 dni od dnia złożeniado dyrektora odwołaniaod rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

Wnioski oraz oświadczenia do pobrania w zakładce Rekrutacja.

Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie szkoły pod nr tel. 52 3848405 lub osobiście w godzinach pracy sekretariatu. Zapraszamy.

Rekolekcje wielkopostne

W dniach 28 – 30 marca uczniowie naszej szkoły będą uczestniczyć w rekolekcjach wielkopostnych. Czas rekolekcji jest ustawowo wolny od zajęć dydaktycznych. Uczniowie nie przychodzą do szkoły i uczestniczą w naukach rekolekcyjnych, które będą odbywać się zdalnie. Materiały rekolekcyjne znajdują się na stronach: www.rekolekcje.bydgoszcz.pl lub www.katecheza.bydgoszcz.pl.

Pani katechetka przekazała informacje dotyczące rekolekcji wszystkim uczniom na lekcjach religii. W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt z wychowawcą klasy lub p. Renatą Szczepaniak.

W trakcie rekolekcji wielkopostnych, w godzinach 8.35-12.35 szkoła będzie prowadzić zajęcia opiekuńcze dla dzieci rodziców pracujących, którzy nie mogą zapewnić im opieki. Zainteresowanych rodziców proszę o poinformowanie wychowawców klas o chęci skorzystania z zajęć opiekuńczych.

Obejrzeli film na podstawie gry

21 marca bieżącego roku uczniowie z 6, 7 i 8 uczestniczyli w wycieczce do „Multikina” w  Bydgoszczy. W wyjeździe brali również opiekunowie p. Angelika Drozd, p. Małgorzata Kwiatkowska, p.  Joannna Biernacka-Kozerewicz oraz Wawrzyn Nowak.

Punktualnie o godz. 8:45 wyruszyliśmy w kierunku Bydgoszczy. Około godz. 10 rozpoczęła się projekcja  filmu  przygodowego  pt. ”Uncharted”. Wcześniej zakupiliśmy przekąski na seans. Po filmie, który nam się bardzo podobał, udaliśmy się na posiłek. Była to udana wycieczka przede wszystkim na fakt, że ze względu na pandemię, dawno razem nie wyjeżdżaliśmy.  Towarzyszyły jej: radość, dobry humor i emocje związane z obejrzanym filmem.

Tekst: Angelika Drozd, Foto: Wawrzyn Nowak

Powitanie wiosny i rozstrzygnięcie konkursu z okazji 75-lecia Koła Łowieckiego nr 9 GWARDIA w Bydgoszczy

22 marca uczniowie Szkoły Podstawowej w Mycielewie powitali wiosnę. Tradycyjnie klasa III przygotowała zimową pannę – Marzannę. Podczas uroczystości gościliśmy zaprzyjaźnionych z naszą szkołą myśliwych i leśniczych.

Korowód z Marzanną poprzedził występ przygotowany przez uczniów, na którym zobaczyliśmy m.in. niedźwiedzia budzącego się ze snu zimowego oraz taniec zespołowy.

Prezes Koła Łowickiego nr 9 GWARDIA w Bydgoszczy p. W Majewski wraz z przewodniczącym Komisji Współpracy z Młodzieżą Szkolną  p. J. Pawlakiem i stałym opiekunem szkoły p. K. Stosikiem wręczyli nagrody z udział w konkursie „Myśliwi Dzieciom – Dzieci Zwierzętom”.

Nagrody rozdano w dwóch kategoriach: praca przestrzenna i rysunek w dwóch grupach wiekowych dla uczniów I-III i IV-VIII. Ciężka praca została nagrodzona głośnikami, kamerami internetowymi, myszkami, sprzętem sportowym, a także licznymi książkami i kolorowankami. 

Spotkanie było okazją do  wręczenia przyznanej przez Kapitułę Odznaczeń Łowieckich  dla dyrektor Szkoły Podstawowej w Mycielewie p. Katarzyny Walasiewicz – Odznaki za zasługi dla łowiectwa

Nasza współpraca z Kołem Łowieckim to przede wszystkim konkursy dla uczniów, ale również praca na niwie edukacyjnej: udział w projektach i programach ogólnopolskich, zajęcia dla uczniów w szkole, a także zasiedlenia kuropatw, bażantów i opieka nad budkami lęgowymi dla innych ptaków. 

Koło Łowieckie GWARDIA wspiera szkołę pod względem wyposażenia i tym roku przedstawiciele Zarządu Koła wzbogacili naszą szkołę o ksero firmy Canon i bardzo dobrej jakości lunetę obserwacyjną. 

Za wszystkie prezenty dziękujemy! 

A. Pyszczyńska

Drewniany świat zabawek

Najmłodsze dzieci, przychodząc do przedszkola, chłoną świat całą swoją osobą. Wszystko, co je otacza, jest dla nich interesuje, zaciekawia, bawi i uczy. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, staramy się stwarzać jak najlepsze warunki dla ich rozwoju. Miejsce, w którym spędzają te kilka godzin ma być dla nich jak najbardziej atrakcyjne, dlatego ciągle się rozwijamy i szukamy nowych pomysłów.

Jedną z ostatnich inicjatyw było ogłoszenie przez panią Martę Bernas akcji doposażenia oddziału przedszkolnego wśród zaprzyjaźnionych przedsiębiorców z powiatu nakielskiego. Pani Marta jako członkini Stowarzyszenia Aktywne Mycielewo zdobyła fundusze na zakup nowych  drewnianych zabawek dla najmłodszych pociech w naszej szkole. Dzięki ofiarności firm i pozyskaniu 2,9 tys. zł nasze dzieci będą mogły cieszyć się wspaniałymi akcesoriami, które nie tylko bawią, ale również uczą.

Wszystkie zakupione zabawki były konsultowane i wybrane z wychowawcą przedszkolnym, dzięki czemu zostały odpowiednio dobrane do potrzeb dzieci.

Pani Marta Bernas i pani Iwona Wojtkowiak wraz z dziećmi z oddziału przedszkolnego oraz cała społeczność Szkoły Podstawowej w Mycielewie pragną bardzo serdecznie podziękować wszystkim darczyńcom za okazane serce i wsparcie.

Aktywne Mycielewo

Latająca herbata w klasie 2

Tym razem drugoklasiści na dodatkowych zajęciach rozwijających kompetencje fizyczne i chemiczne „Zostań małym odkrywcą” wykonywała eksperyment z latającą herbatą.

Dzieci wykorzystując suszarkę do włosów, a mianowicie ciepły strumień powietrza i oddziaływania elektrostatyczne parzyły sobie herbatkę, oczywiście ze względu na bezpieczeństwo pod okiem nauczyciela. Następnie z okazji Dnia Kobiet urządziliśmy sobie słodki poczęstunek.

Tekst i foto: Angelika Drozd

DZIEŃ MATEMATYKI

Matematyka otacza nas wszędzie i mamy z nią do czynienia w niemal każdym aspekcie życia.

14 marca 2022r. w oddziale przedszkolnym „Biedroneczki” odbył się uroczysty Światowy Dzień Matematyki. Z tej okazji przygotowano dla dzieci wyjątkowe, matematyczne zajęcia. Celem zajęć było wywarcie wpływu na intelektualny rozwój, dzięki czemu dzieci lepiej poznają i rozumieją otaczający świat. Dzieci przeliczały kolorowe patyczki, określały położenie pasków stosując liczebniki porządkowe, rozwijały umiejętność orientacji w przestrzeni, utrwalały figury geometryczne oraz tworzyły zbiory.

Przedszkolaki miały okazję zobaczyć jak w ciekawy sposób można bawić się matematyką, a przy tym uczyć się, zdobywać nowe umiejętności i rozwijać matematyczną wyobraźnię.

I. Wojtkowiak

Dobre sposoby na mikroby

W czwartek 10 marca w grupie przedszkolnej „Biedroneczki” i  oddziale „zerówkowym”, zostały  przeprowadzone zajęcia edukacyjne w oparciu o scenariusz opracowany przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną:

 „Dobre sposoby na mikroby. Z higieną za pan brat: STOP KORONAWIRUS!”.

Zajęcia rozpoczęły się od prezentacji multimedialnej dotyczącej koronawirusa, dzieci bawiły się przy piosence pt. „Mydło wszystko umyje”, układały historyjkę obrazkową, a także wykonały pracę plastyczną lepiąc z plasteliny model koronawirusa.

Maluchy utrwaliły wiedzę na temat dbania o higienę osobistą i zostały wdrożone do przestrzegania prostych a zarazem tak ważnych zasad tj. mycie rąk, noszenie maseczek, zachowanie dystansu dzięki którym można zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania korona- wirusa.  Dzieci  z zaciekawieniem uczestniczyły w zajęciach a zdobytą wiedzę będą mogły wprowadzać w życie.

                                                            Iwona Wojtkowiak, Agnieszka Chojnacka

Złożyli życzenia Paniom

Z okazji Dnia Kobiet chłopcy ze Szkoły Podstawowej w Mycielewie zorganizowali uroczystość, w trakcie której zaprezentowali krótki montaż słowno muzyczny.  Po występie przyszedł czas na życzenia i upominki. Panie zatrudnione w naszej szkole otrzymały bukieciki tulipanów, a dziewczynki cukierki. Fundatorem kwiatów i słodkości była Rada Rodziców, której w imieniu pań i uczennic serdecznie dziękujemy.

J. Kozerewicz

Konkurs – Wybitna Polka

Z okazji Dnia Kobiet Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej w Mycielewie zorganizował kolejny już  w tym roku szkolnym konkurs międzyklasowy. Tym razem każdy z oddziałów 4-8 przygotowywał plakat na temat wybitnej Polki. Prace plastyczne dotyczyły: Marii Skłodowskiej-Curie, Ireny Sendlerowej, Wisławy Szymborskiej, Elżbiety Zawackiej i króla Jadwigi. Komisja w składzie: pani Małgorzata Kwiatkowska i pani Agnieszka Chojnacka oceniła  plakat biorąc pod uwagę następujące kryteria: zgodność z tematem, poprawność merytoryczna, ukazanie zasług i dorobku postaci, staranność wykonania pracy  oraz walory estetyczne. Pierwsze miejsce zdobyli uczniowie klasy 4, którzy w ciekawy sposób zaprezentowali postać dwukrotnej polskiej noblistki – Marii Skłodowskiej-Curie.

Serdecznie dziękujemy uczniom wszystkich rywalizujących klas za zaangażowanie, a klasie 4  gratulujemy sukcesu!

J. Kozerewicz

Radna i członek zarządu z wizytą w naszej szkole

9 marca w murach Szkoły Podstawowej w Mycielewie gościła pani Beata Danielewska-Szymczak, która jest radną Rady Powiatu Nakielskiego i jednocześnie członkiem Zarządu Powiatu Nakielskiego.  Przedstawicielka władz samorządowych przybyła na zaproszenie uczniów przygotowujących się do konkursu wiedzy o samorządzie terytorialnym. Młodzież w trakcie spotkania uzyskała cenne informacje na temat działań radnej na rzecz lokalnej społeczności. Pani Beata przybliżyła uczniom zadania radnych i zarządu powiatu, a także podzieliła się refleksjami na temat własnych dotychczasowych sukcesów i planów na przyszłość. Uczniowie zadawali pytania dotyczące m.in. cech dobrego samorządowca, a także  roli kobiet w samorządzie lokalnym.

Spotkanie z panią Danielewską-Szymczak wzbogaciło wiedzę uczniów i  okazało się dla uczniów bardzo interesujące.

J. Kozerewicz

Pasowanie na czytelnika 2022

25 lutego 2022 r. uczniowie klasy I zostali włączeni do grona czytelników naszej biblioteki. Zanim zostali pasowani zmierzyli się z kilkoma zadaniami: rozwiązywali krzyżówkę, odpowiadali na pytania dotyczące biblioteki i poszanowania książek oraz odgadywali zagadki związane z bajkami i baśniami. Uczniowie wysłuchali także wiersza i życzeń książki. W rolę książki wcieliła się Hania Gałązka z klasy IV. Pasowania dokonała pani bibliotekarka. Następnie uczniowie złożyli przyrzeczenie czytelnika oraz potwierdzili je podpisem. Po pasowaniu nowi czytelnicy otrzymali prezenty – „Pierwsze abecadło” – książki wydane przez Instytut książki ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”. Wraz z książką dzieci otrzymały broszurę dla rodziców, w której zawarto przydatne porady jak ułatwić naukę, jak uczyć dziecko przez zabawę oraz jak ogromne korzyści płyną ze wspólnego czytania. Zanim zakończono uroczystość dzieci wysłuchały jeszcze wiersza ze swej nowej książki „Ja jestem książka” Tadeusza Kubiaka.  Nowi czytelnicy obiecali, że będą szanować książki, chętnie je czytać i często przychodzić do biblioteki.

Marzena Borzych

Amadeusz Hak w finale!

Uczeń klasy ósmej Amadeusz Hak awansował do najwyższego  etapu Wojewódzkiego Konkursu Interdyscyplinarnego o Wielkich Polakach – gen. bryg. prof. Elżbieta Zawacka na tle historii Polski w XX i XXI wieku.

Amadeusz Hak – uczeń na medal!

Finał konkursu odbędzie się w Toruniu 23 marca. Gratulujemy sukcesu i już dzisiaj trzymamy kciuki życząc powodzenia!  Dodajmy, że w ubiegłym roku szkolnym Amadeusz uzyskał tytuł laureata w tymże konkursie.

J. Kozerewicz

Jak rozmawiać z dzieckiem o wojnie?

Żyjemy aktualnie w bardzo trudnym czasie dla wszystkich. Zarówno dorośli, jak i dzieci, musieliśmy w ostatnich latach zmierzyć się z wyzwaniami, jakie niosła ze sobą pandemia i izolacja. Obecnie spotyka nas następne traumatyczne przeżycie i zalew informacji na temat trwającej wojny na Ukrainie. Co robić, żeby dzieci poradziły sobie z lękiem i stresem, jak je wspierać?

Warto spróbować regulować ilość informacji na temat wojny, które docierają do nas i są przez nas przyswajane. Wiedzieć, co się dzieje powinniśmy, ale spróbujmy nie słuchać wiadomości cały czas i monitorujmy, w jakich ilościach i z jakich źródeł nasze dzieci czerpią wiedzę. Przede wszystkim też słuchajmy dzieci, zachęcajmy do rozmowy i zadawania pytań. Na wszystkie pytania powinniśmy odpowiadać, ale w sposób dostosowany do wieku dziecka i podawać informacje w możliwie bezpieczny i chroniący sposób. Niewiedza i wiedza zdobyta na forach internetowych może wzbudzać większy strach niż podane w sposób wywarzony fakty i rozmowa o nich z bliskimi osobami.

Spróbujmy też w miarę możliwości zachęcać dzieci do spędzania wspólnie czasu i realizacji różnych wspólnych aktywności i zainteresowań. Skupienie na obowiązkach, ale też chwile relaksu, zabawy dadzą wszystkim poczucie normalności w tych odbiegających coraz bardziej od normy czasach.

Rozmawiajmy i słuchajmy. Tego obecnie nasze dzieci – niezależnie od wieku, potrzebują najbardziej (nawet kiedy wydaje się nam, że to one same się od nas izolują). Samotność w przeżywanym stresie jest najtrudniejsza i może wzmacniać jego następstwa. Pozwólmy dzieciom wyrażać ich emocje, pomóżmy im je nazywać, nie zaprzeczajmy im. Mają prawo czuć niepokój, strach, złość. Jeśli pozwolimy dziecku na ujawnienie emocji, będziemy mogli je wspierać. Mówmy też o naszych odczuciach, ale unikajmy okazywania paniki czy bezradności. Wykazujmy zrozumienie dla potrzeb dzieci, nawet jeśli wydają nam się one w obecnym czasie niestosowne (np. potrzeby zabawy u młodszych lub stowarzyszania u starszych).

Najtrudniejsze i generujące największy lęk jest poczucie bezradności i bezsilności, utrata poczucia kontroli nad tym, co może nas spotkać. Wiele nie zależy rzeczywiście od nas, ale warto skupić się na tym – na co jednak mamy wpływ. Antidotum na lęk może być nasza aktywność – zaangażowanie w pomaganie innym, obojętnie w jaki sposób. Angażujmy w takie działania dzieci. A możliwości jest wiele – od przekazywania datków, udział w zbiórkach potrzebnych rzeczy, a za chwilę również u nas – bezpośrednie wspieranie uchodźców z Ukrainy.

Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Nakle nad Notecią