Szkoła Podstawowa w Mycielewie

Świat jest mały, ale należy do wielkich! Jesteśmy z Wami już od 1917 roku.

Kondolencje


Ci, których kochamy nie umierają nigdy, bo miłość, to nieśmiertelność…”

Panu Markowi Szarudze

Burmistrzowi Kcyni

wyrazy szczerego współczucia, żalu i otuchy z powodu śmierci

Mamy

składają:

Dyrekcja, Nauczyciele, Pracownicy Administracji i Obsługi oraz Uczniowie Szkoły Podstawowej w Mycielewie

Zgoda Kangur – Pilne!

Uwaga uczestnicy tegorocznego konkursu ogólnopolskiego „Kangur 2021”!

Uczniowie, którzy zadeklarowali swój udział w konkursie, proszeni są, aby Wasi rodzice/ opiekunowie wypełnili zgodę potrzebną do wzięcia udziału w konkursie, który odbędzie się 18 marca 202r.
Poniżej w załączniku znajduje się potrzebny dokument (zgoda), który wypełniony dostarczacie do sekretariatu naszej szkoły

Szkolny Koordynator konkursu Angelika Drozd

Głosuj na polskie drzewo!!!

LIPA ŚW. JANA NEPOMUCENA KANDYDATKĄ NA EUROPEJSKIE DRZEWO ROKU 2021

 Przez cały luty trwa głosowanie , które drzewo otrzyma tytuł Europejskiego Drzewa Roku 2021. W tym roku Polskę reprezentuje lipa św. Jana Nepomucena rosnąca w woj. podkarpackim. Nasza lipa będzie rywalizowała z innymi 14 europejskimi drzewami, a o zwycięstwie przesądzą jak co roku głosy internautów.

Głosujemy na https://www.treeoftheyear.org/PL

Lipa św. Jana Nepomucena rośnie na skraju wsi Dulcza Wielka w gminie Radomyśl Wielki, ma 150 lat a jej konary rozłożyły się na 25 m. Okoliczni mieszkańcy nazywają ją „wiejską dobrodziejką”, bo od zawsze dawała możliwość odpoczynku w cieniu. Jest niezwykłą ozdobą tej miejscowości. W 2020 roku uzyskała tytuł Drzewa Roku w konkursie Klubu Gaja, uzyskując ponad 15 tysięcy głosów internautów.

Jak podają media, w tym momencie nasza kochana polska lipa, jest na 4. miejscu. Głosowanie trwa do końca lutego. Zmobilizujmy się i pomóżmy lipie św. Jana Nepomucena „wskoczyć” na podium a może nawet wygrać! Ma ogromne szanse a zatem do dzieła!
 Głosujemy na https://www.treeoftheyear.org/PL

zdjęcie ze strony https://www.treeoftheyear.org/Stromy/Saint-Jan-Nepomucen’s-Linden
Na zdjęciach: Lipa św. Jana Nepomucena w Dulczy Wielkiej. Fot. Archiwum Klubu Gaja ze strony swietodrzewa.pl

https://www.treeoftheyear.org/Stromy/Saint-Jan-Nepomucen’s-Linden

Światowy Dzień Walki z Depresją – 23 lutego

Drodzy Rodzice!                                                                                                                          

Jak dbać o zdrowie psychiczne dziecka w czasie pandemii? Jak sobie poradzić z emocjami dziecka, gdy musi porzucić koleżanki i kolegów ze szkoły i zostać w domu?  Co powinno nas zaniepokoić u dziecka? Zapraszam do zapoznania się z rozmową z Dorotą Mintą psychologiem  i psychoterapeutą.

– Rodziców powinna zaniepokoić każda zmiana dotychczasowego zachowania dziecka, jeśli zaczyna inaczej jeść, jest smutniejsze, nie odzywa się, jeszcze więcej czasu spędza samotnie w pokoju, jest opryskliwe, rozdrażnione, smutne. To oznacza, że trzeba szukać fachowej pomocy – mówi Dorota Minta.

– Psychologowie mówią, że po pandemii koronawirusa czeka nas pandemia depresji, zwłaszcza u nastolatków. Ponieważ, wbrew pozorom, zdalna nauka i wstrzymanie się od kontaktów z rówieśnikami jest łatwiejsze dla małego dziecka niż dla nastolatka – wyjaśnia – z nastolatkami jest dramat, bo kiedy się ma naście lat bycie z rówieśnikami jest najważniejsze. Nam, dorosłym, się wydaje, że te dzieci żyją tylko w sieci. Owszem, tak, siadają w parku z telefonem, ale razem. Oni nie są tyko w Internecie, oni też rozmawiają. Dlatego teraz odczuwają najbardziej brak kontaktu z rówieśnikami.

Oni przy tym nie zawsze potrafią się uczyć zdalnie. Maturzyści, którzy obserwowali starszą klasę na wiosnę, bardzo się boją. Do tego mnóstwo jest dzieci, które są wykluczone, nie radzą sobie z nauką, rodzice nie mogą im pomóc, mają kiepski sprzęt, słaby Internet. Problemy mają szczególnie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z dysleksją, dysgrafią, Aspergerem, z problemami z koncentracją. Dla nich nauka zdalna jest szczególnie uciążliwa.

– Jeśli widzę, że jest problem z nauką, zachowaniem dziecka, trzeba prosić o pomoc. To nie jest tak, że jesteś złym rodzicem, ale w takich sytuacjach ktoś obcy jest często lepszym pomagającym niż rodzice. Trzeba poszukać bezpłatnej pomocy psychologicznej, sprawdzić, czy samorząd nie oferuje np. warsztatów online dla dzieci poświęconych temu, jak radzić sobie z nadmiarem emocji, ze złością, smutkiem, strachem – przekonuje i wylicza zasady, których trzymanie się może pomóc naszemu dziecku:

  • Rozmawiajmy z dziećmi o emocjach. Dziecko może bać się śmierci, utraty bliskich lub samego zachorowania. Absolutnie nie oszukujmy dzieci, przyznawajmy się, jeśli tak jest, że też czegoś o sytuacji nie wiemy, że też mamy obawy, szukajmy wspólnie odpowiedzi.
  • Rozmawiajmy z nastolatkami jak z dorosłymi ludźmi, żeby pomogli w opiece nad starszą osobą, znaleźli zajęcie dla dziadka, doradzili mu, na jakie strony powinien wchodzić. Angażujmy dzieci w obwiązki domowe.
  • Utrzymajmy stały rytm dnia.
  • Nie pozwólmy dziecku całkowicie zniknąć w Internecie. Szkoła jest pretekstem do ciągłego bycia w sieci, dziecko mówi, że się uczy. Jednak trzeba uważać i sprawdzać, co dziecko faktycznie robi.
  • Rozmawiamy z dzieckiem o jego nauce, interesujmy się tym, jak sobie radzi. Nie jest też dobrze, jeśli dziecko uczy się, a ma pootwierane okna z innymi stronami, grami, jednocześnie coś robi na komórce. Dzieci mówią, że „ogarniają” taki wielowątkowy przekaz, ale to jest bardzo męczące dla mózgów.
  • Róbmy sobie jako rodzina wspólnie przerwę od Internetu, odłóżmy telefony i coś róbmy razem.
  • Zadbajmy o dobry sen. Ilość bodźców płynąca z ekranów jest mecząca dla dzieci, ma też wpływ na to, czy dobrze śpią. Na godzinę przed snem odstawmy komputer, komórki, wywietrzmy pokój.
  • Wspierajmy dziecko w utrzymywaniu kontaktu z rówieśnikami. Starsze dziecko może, oczywiście w dozwolonych godzinach, po szkole, pójść na spacer z przyjacielem.
  • Zadbajmy o zdrowy ruch. Wprowadźmy zdrowy zwyczaj: wyjdźmy razem z dzieckiem co wieczór np. o 18.00 na 40-minutowy, marszowy spacer. Spacer zapobiega stanom depresyjnym, jest dobry dla kondycji. Skoro mówimy dziecku „nie siedź ciągle przed komputerem”, dajmy mu dobry przykład.

Dobre praktyki

  • Zachowajcie stały rytm dnia, zwłaszcza jeśli cho dzi o porę snu i posiłków
  • Niech będzie wydzielony czas na naukę i czas na zabawę
  • Róbcie coś całą rodziną, grajcie w gry rodzinne, jedzcie wspólne posiłki – to dobry moment, by zadbać o prawidłową dietę
  • Wyznaczajcie dzieciom zadania domowe, włączajcie je w obowiązki rodzinne
  • Wprowadźcie 20-minutową sjestę w ciągu dnia, niekoniecznie tylko w przypadku małych dzieci
  • Zadbajcie o ruch, idźcie codziennie na rodzinny spacer, zadbajcie, by dziecko nie spędzało całego dnia przed komputerem i telewizorem
  • Zadbajcie o zajęcia i kontakty bez pośrednictwa Internetu, to może być spotkanie z koleżanką na ulicy, w parku, z zachowaniem dystansu, wizyta u dziadków bez wchodzenia do mieszkania itp.
  • Rozmawiajcie z dziećmi o emocjach, dajcie im poczuć, że mają prawo do rozmaitych emocji i będą wysłuchane.  

Za informację odpowiada: Narodowy Fundusz Zdrowia Redakcja: Centrum e-Zdrowia

         Źródło:  pacjent.gov.pl

Drodzy Państwo jeśli coś zaniepokoi Was w zachowaniu Waszych pociech zapraszam do kontaktu. Wszystkiego dobrego  pedagog szkolny M. Kwiatkowska

Nie pal przy mnie, proszę

Nasza szkoła od wielu lat ściśle współpracuje z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną  w Nakle nad Notecią. Włączamy się w różne działania prozdrowotne. W ubiegłym roku szkolnym, jako jedyna szkoła w gminie zgłosiliśmy się do udziału w ogólnopolskim konkursie wiedzy o zdrowym odżywianiu  pt.: „Trzymaj Formę”  (niestety z powodu pandemii konkurs nie odbył się). Dodatkowo realizujemy wiele programów profilaktycznych, między innymi:  „Znajdź właściwe rozwiązanie”, „ Czyste powietrze wokół nas”,  „Chroń się przed kleszczami wszystkimi sposobami”, „Dopalacze – trzecia strona zjawiska” oraz program edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III  szkół podstawowych pt.: „Nie pal przy mnie, proszę”. Program ten jest realizowany rok rocznie w klasie II. Głównym celem działań jest zmniejszenie narażenia dzieci na bierne palenie tytoniu. W trakcie zajęć uczniowie poszerzają wiedzę na temat zdrowia oraz kształtują postawę odpowiedzialności za nie a ponadto uświadamiają sobie, że palenie tytoniu jest zagrożeniem dla życia. Uczniowie chętnie angażują się w proponowane zajęcia.            

Głównym koordynatorem tych działań jest p. Małgorzata Kwiatkowska.

Złożyli życzenia jubilatowi

Niedawno informowaliśmy Was o pięknym jubileuszu

setnych urodzin pana podporucznika Józefa  Przedpełskiego, najstarszego w Polsce youtubera, który prowadzi kanał poświęcony historii. Opowiada w nim m.in. o swoich losach w czasie II wojny światowej,
 w trakcie której walczył w kampanii wrześniowej broniąc Warszawy oraz w powstaniu warszawskim. Był żołnierzem Armii Krajowej i robotnikiem przymusowym w III Rzeszy. Z okazji  wspomnianych urodzin powstała inicjatywa  nadesłania kartek i złożenia życzeń  jubilatowi. Do tej akcji włączyli się także uczniowie naszej szkoły . Ze względu na ograniczenia wynikające z pandemii, tylko dzieci z najmłodszych klas mogły przynieść do klasy oryginalne laurki. Pozostali uczniowie przesłali kartki drogą elektroniczną do nauczyciela. Zostały one wydrukowane i  przesłane wraz z pracami najmłodszych dzieci do pana Józefa poczta tradycyjną . Wysłano je także drogą elektroniczną.  Jak możecie dowiedzieć się z filmiku:

 Pan podporucznik otrzymał ponad czterysta kartek z życzeniami
i upominków wykonanych przez uczniów, w tym zuchów i harcerzy oraz osób dorosłych. Pan Józef był  niezwykle zaskoczony i wzruszony taką ilością nadesłanych laurek.

Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom, którzy włączyli  się w tę piękną akcję. Przypomnijmy, że inicjatorem przedsięwzięcia w naszej szkole był Amadeusz Hak, uczeń klasy 7.

J. Kozerewicz

Zebrania z rodzicami w kl. I-VIII

Szanowni Rodzice, zapraszamy na spotkania z wychowawcami klas na platformie Teams wg poniższego harmonogramu:


Wtorek, 02.02.2021, godz. 16.00 klasa VIII


Wtorek, 02.02.2021, godz. 17.00 klasa I

Wtorek, 02.02.2021, godz. 18.00 klasa III

Wtorek, 02.02.2021, godz. 19.00 klasa V

Środa, 03.02.2021, godz. 16.00 klasa II

Środa, 03.02.2021, godz. 17.00 klasa IV

Środa, 03.02.2021, godz. 18.00 klasa VII

Środa, 03.02.2021, godz. 19.00 klasa VI

Spotkania odbędą się online na platformie Teams, rodzice wchodzą na platformę przez konta dzieci.

Dyrektor Szkoły – Katarzyna Walasiewicz

Przetłumacz stronę »
Font Resize
Kontrast