Pożegnanie gimnazjum na łonie natury

27, 28, 29 maja 2019 roku uczniowie gimnazjum ze Szkoły Podstawowej w Mycielewie wybrali się na trzydniowy biwak do Harcerskiego Ośrodka Wypoczynkowego w Smerzynie.

Oprócz zajęć sportowych i rekreacyjnych zwiedziliśmy Pałac w Lubostroniu oraz architekturę i zabytki pobliskiego Łabiszyna. Miłym akcentem było ognisko z Zuzanną Trzebiatowską grającą na gitarze do wspólnego śpiewu. Opiekunami byli wychowawcy Beata Janicka i Wawrzyn Nowak oraz Paulina Otto.

Tekst i foto WN

CZYTANIE DAJE MOC!

W tym roku szkolnym uczniowie klasy czwartej często gościli w naszej bibliotece. Stało się to, za sprawą realizowanej w szkole innowacji pedagogicznej ,,Moc czytania”. Podczas zajęć czytane głośno teksty bajek, baśni i wierszy wskazywały dzieciom najcenniejsze wartości w życiu, takie jak: przyjaźń, rodzina, uczciwość, tolerancja. Bohaterowie czytanych utworów przekazywali pozytywne wzorce moralne oraz dawali przykład jak radzić sobie z negatywnymi emocjami. Dzieci kształtowały umiejętność czytania ze zrozumieniem, wzbogacały słownictwo, rozwijały wyobraźnie oraz umiejętność kulturalnego wyrażania swoich opinii. Uczniowie na zajęciach nie tylko rozwijali zainteresowania czytelnicze, ale także artystyczne. Prace wykonane na zajęciach można było podziwiać w bibliotece szkolnej w maju z okazji Dnia Bibliotekarza i Bibliotek. Z tej także okazji czwartoklasiści uczestniczyli w  konkursie czytelniczym. Uczniowie musieli z tekstu wyłonić tytuły baśni, wierszy, między innymi tych, które cały rok czytali. Najwięcej punktów zdobyły:

I miejsce – Katarzyna Marciniak
II miejsce – Julia Kotłowska
III miejsce – Marta Nadolna

Rozstrzygnięcie konkursu było pięknym podsumowaniem realizowanej innowacji.                         Dziewczęta otrzymały upominki. Zajęcia w bibliotece na pewno uświadomiły dzieciom, że czytanie ma ogromną moc, może pomagać rozwiązywać problemy, codzienne przeciwności, wyciszać i uspokajać. Dlatego warto czytać!

Marzena Borzych

Wycieczka Ojców- Zakopane-Małe Ciche

W dniach od 20 do 23 maja odbyła się wycieczka do Zakopanego uczniów naszej szkoły. Podczas pierwszego dnia uczniowie mieli okazje zwiedzić  malownicze zakątki Ojcowskiego Parku Narodowego. Zachwyciła nas słynna Maczuga Herkulesa, Brama Krakowska i inne formy krasowe na terenie parku. Ciekawym doświadczeniem było również zwiedzanie groty Łokietka, w której przyjemnie było się ochłodzić po ciężkiej godzinnej  wędrówce. Po zwiedzeniu Jury Krakowsko-Częstochowskiej ruszyliśmy w dalszą drogę i tak dotarliśmy do pięknie położonej wsi Małe Ciche. Następnego dnia wybraliśmy się do Zakopanego gdzie wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, zwiedziliśmy Zakopane i trochę czasu spędziliśmy na urokliwej ulicy –  Krupówki. Tego dnia czekała nas również wyprawa na Rusinową Polanę, była to swojego rodzaju zaprawa na czekające nas kolejne spacery po górach. Piękne widoki  pomimo trudnej pogody wszystko nam rekompensowały. Jeszcze trudniej okazało się kolejnego –  wczesna pobudka, szybkie,  ale pyszne śniadanie i trasa Doliną Kościeliską. Pół godziny maszerowaliśmy w deszczu, który nauczył nas pokory ale i zahartował, a potem była nagroda – widoki, widoki,  widoki cudowne jedyne takie tylko w Tatrach. Oczywiście po takiej wyprawie należała nam się nagroda, a więc kolejny punkt programu to Termy „Gorący Potok”. Bajecznie było w ciepłej wodzie pluskać się podczas niezbyt wysokich temperatur na dworze . Podczas deszczowego dnia wybraliśmy się również do KINA 7D – to było coś fantastycznego do dzisiaj  czujemy te emocje. Wycieczka obfitowała tyle wrażeń, tyle nowych wyzwań, a to wszystko w tle bezpiecznie i miło spędzonego czasu oczywiście z SUPER UCZNIAMI i SUPER NAUCZYCIELAMI – mamy nadzieję, że górom mówimy tylko –  Dowidzenia.