Szkoła Podstawowa w Mycielewie

Świat jest mały, ale należy do wielkich! Jesteśmy z Wami już od 1917 roku.

Pomagamy Celince Andrzejewskiej

„Milionów serc potrzeba dziś, by to malutkie mogło bić…”

Zespół Espresso

W  ramach wiosennych porządków panie Iwona Suder oraz Monika Cyranowska poprzesadzały kwiaty doniczkowe. Przez ostatni rok roślinki  bardzo się rozrosły. Z inicjatywy pani dyrektor Katarzyny Walasiewicz,  postanowiliśmy część z nich przeznaczyć na pomoc chorującej na SMA Celince. Od kilku tygodni panie Magdalena Tomkowiak, Anna Pyszczyńska oraz  Joanna Kozerewicz  wystawiają kwiatki na licytacje na Facebooku,  Grupa – Licytacje dla Celinki. Stan zdrowia dziewczynki pogarsza się, a do uzbierania zostało jeszcze około 10% kwoty potrzebnej na zakup bardzo drogiego leku, to jest ponad 870 tys. zł. W licytacje roślinek włączyło się do tej pory wiele osób, którym los Celinki nie jest obojętny. Dziękujemy wszystkim tym z Państwa, którzy dołożyli swoją cegiełkę i wylicytowali kwiatki. Dziękujemy zwłaszcza rodzicom naszych uczniów. Wierzymy, że wystawione w najbliższych dniach roślinki znajdą swój nowy dom, a pozyskane dzięki nim pieniążki zasilą konto Celinki.

Dodajmy, że w naszej szkole cały czas trwa zbiórka plastikowych nakrętek. Nasi uczniowie włączają się w różnorakie akcje przekazując m.in. własnoręcznie wykonane prace plastyczne. Cały czas można też wpłacać pieniążki na konto Celinki, a także wysyłać sms. Będziemy mieli także okazję wesprzeć dziewczynkę dostarczając w dniach 12-14 kwietnia do naszej szkoły  ubrania, zabawki, makulaturę  i inne przedmioty w ramach akcji „Wiosenne wietrzenie szafy”. Zachęcamy całą społeczność szkolną do dalszego wspierania zbiórki, aby udało się uratować życie i zdrowie Celinki.

J. Kozerewicz

Plakat przedstawia zdjęcie Celinki i informację jakie rzeczy można oddać w czasie zbiórki zabawek, odzieży w gminie Kcynia w dniach 12-14 kwietnia 2021 r.

Życzenia Wielkanocne od piątoklasistów

Uczniowie klasy piątej postanowili podtrzymać świąteczną tradycję i przy wykorzystaniu poczty elektronicznej przesłać życzenia z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.
Wyrazili tęsknotę za czasami wolnymi od obostrzeń. Młodzież wykonała kartki okolicznościowe, wykazując się przy tym kreatywnością, zachowując przy tym ducha nadchodzących Świąt.

Angelika Drozd

Znamię! Znam je?

Uczniowie klasy VII i VIII podczas lekcji biologii poszerzyli swoją wiedzę na temat bardzo groźnego nowotworu – czerniaka. Dowiedzieli się co to jest czerniak, jakie ma cechy charakterystyczne, kto jest w grupie podwyższonego ryzyka. Uczyli się również rozpoznawania czerniaka oraz poznali zasady ochrony przed tym nowotworem. Lekcje odbyły się w ramach programu profilaktyczno-edukacyjnego „Znamię! Znam je?”. Organizatorem kampanii jest Akademia Czerniaka, sekcja naukowa Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej działająca pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego i Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej. Świadomość ludzi na temat czerniaka jest nadal niska. Dlatego warto upowszechnić wiedzę na temat tej groźnej choroby.

„Czerniak to nowotwór złośliwy skóry. Wywodzi się z melanocytów – komórek wytwarzających barwnik zwany melaniną. Melanina sprawia, że skóra ciemnieje w kontakcie z promieniowaniem ultrafioletowym, czyli np. w kontakcie z promieniowaniem słonecznym czy promieniowaniem stosowanym w solarium. Czerniaki najczęściej pojawiają się na skórze, ale mogą wystąpić także w obrębie ust, nosa czy gałki ocznej. W Polsce umieralność na tę chorobę jest o 20% wyższa niż w Europie, przy o 50% mniejszej częstości zachorowań. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest późna wykrywalność oraz brak świadomości na temat profilaktyki czerniaka. Co roku wzrasta również zapadalność na czerniaka wśród dzieci i osób poniżej 20 roku życia. W Polsce czerniaki są nowotworami o największej dynamice wzrostu zachorowań.
Czerniak skóry może rozwinąć się u każdego. Polacy z powodu jasnej karnacji skóry o tzw. fototypie 1 lub 2, są w dużym stopniu narażeni na czerniaka. Stały i znaczący wzrost (300% w ciągu ostatnich 20 lat) liczby zachorowań potwierdza, iż nasz naród znajduje się w grupie wysokiego ryzyka.
Zagrożenie zachorowaniem na czerniaka wzrasta u osób:

  • o jasnej karnacji, rudych lub blond włosach, niebieskich oczach, licznych piegach,
  • dużej liczbie znamion barwnikowych, znamion w miejscach drażnienia,
  • które doznały oparzeń słonecznych, szczególnie w dzieciństwie,
  • słabo tolerujących słońce, opalających się z dużym trudem lub w ogóle,
  • przebywających w pełnym słońcu powyżej godziny dziennie,
  • u których w rodzinie występowały przypadki czerniaka lub innych nowotworów skóry,
  • korzystających z solarium”.
    źródło: www.akademiaczerniaka.pl

Zachęcam do wejścia na stronę www.akademiaczerniaka.pl gdzie znajduje się dużo więcej informacji, zdjęcia oraz film dotyczący samobadania skóry.

                                    Marzena Borzych

Eko Biedroneczki

Grupa „Biedroneczki” wraz z  wychowawczynią panią Iwoną Wojtkowiak wzięła udział w konkursie Ekologiczno-Plastycznym EKO-MARZANNA organizowanym przez Niepubliczne Przedszkole „Słoneczko” w Szubinie. 

Iwona Wojtkowiak

Międzynarodowy Dzień Matematyki w Mycielewie

Zdalne nauczanie nie przeszkodziło uczniom naszej szkoły, by świętować  Międzynarodowy  Dzień Matematyki. W tym roku Światowy Dzień matematyki obchodziliśmy 12 marca (piątek).
Dzień matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość. Święto zostało zapoczątkowane przez organizację “World Education Games” w 2007 roku. W pierwszych obchodach tego święta wzięło udział 286 tysięcy uczniów z 98 krajów świata. W Polsce pierwsze obchody Dnia Matematyki odbyły się 12 marca 2014 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve i wzięło w nich udział ponad 100 szkół z całej Polski.

Nasi uczniowie w domach własnoręcznie wykonali plakaty promujące naukę matematyki  lub gry dydaktyczne, które wykorzystamy z pewnością na zajęciach szkolnych. Bardzo dziękuję uczniom za udział w akcji, zaangażowanie i pamięć. Poniżej prezentuję prace naszej zdolnej młodzieży.

Angelika Drozd

Wyłącz zanim będzie za późno

Owcześnie komputer stał się niezbędnym narzędziem do nauki, lecz warto wyznaczyć pewne granice wynikające z jego korzystania. Komputer i internet są naszą codziennością, co niestety może doprowadzić do poważnego uzależnienia. W związku z panującą sytuacją na świecie problem ten dotyczy często naszych najbliższych a zwłaszcza naszych dzieci.

Jakie są objawy uzależnienia?

Dziecko jest zmienne emocjonalnie, pojawiają się huśtawki nastroju, agresja czy zbuntowanie. Nasza pociecha unika bezpośredniego kontaktu fizycznego z najbliższymi.

Jak można tego uniknąć?

Rodzice powinni jasno postwić granice np.:

  • najpierw obowiązki, póżniej rozrywka,
  • zaproponowanie innej formy czasu wolnego (taniec, sztuki walki lub gry planszowe),
  • kontrola, czy np. dana gra jest dostosowana do wieku dziecka.

W poważnych przypadkach konieczna może być nawet całkowita abstynencja od komputera/ internetu oraz kontakt z terapeutą uzależnień.

Wraz z nadejściem wiosny zachęcamy do aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu. To właśnie jazda na rowerze czy rolkach, spacer do lasu ze swoim pupilem lub przyjacielem może okazać się ciekawszą formą spęczenia czasu po zajęciach szkolnych. Nie zapominajmy o grach zespołowych na pobliskim boisku.

Poniżej krótki film dotyczący uzależnienia od internetu, zachęcamy do zobaczenia.

Kot w butach bez słów

 1 marca uczniowie klasy 2 wystąpili z pantomimą bajki pt.: „Kot w butach”. W warunkach szkolnych mieliśmy okazję pokazać się  przed skromną publicznością każdej klasy osobno,  tak aby zachować obostrzenia sanitarne.
Zapraszamy wszystkich do wspólnego przeżywania tego ważnego dla nas wydarzenia, ale za pomocą filmu.
Cieszymy się, że pomimo  obecnie panującej sytuacji pandemicznej możemy realizować nasze zadania edukacyjne i jak zawsze dobrze się przy tym bawić.

film

Anna Pyszczyńska

Programowanie na lekcjach matematyki w klasie 4

Miesiąc luty to miesiąc, w którym występuje kilka szczególnych, a zarazem nietypowych dni . Są to między innymi :

  • Dzień bezpiecznego Internetu (DBI) – 9 luty
  • Dzień Pizzy- 9 luty
  • Tłusty czwartek – 11 luty
  • Walentynki – 14 luty
  • Dzień kota – 17 luty

Klasa czwarta niektóre z tych nietypowych dni lutego obchodziła na lekcjach matematyki.

Uczniowie wykonywali ćwiczenia, które są wstępem do programowania. Dzieci wykonywały zagadnienia Ogólnopolskiego Programu „Uczymy się programować” m.in. kodowały kota i pizzę. Poniżej prace czwartoklasistów.

Tekst i foto: Angelika Drozd

„Czyste powietrze wokół nas”

Dzieci z grupy „Biedroneczki” przystąpiły do realizacji programu antynikotynowego „Czyste powietrze w wokół nas”. Program miał charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim miał na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy skazane są na bezpośredni kontakt z palącymi.

Program składał się z pięciu zajęć dydaktycznych:  „Wycieczka – poszukiwanie źródeł dymu”, „Co i dlaczego dymi”, „Jak się czuję, kiedy dymi papieros”, „Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?”, „Jak unikać dymu papierosowego?”.

Realizując zajęcia dzieci w zespołach wykonywały wspólny rysunek zaobserwowanych dymów, ozdabiały postać Dinka, kolorowały kwiaty, poszukiwały tabliczek „zakaz palenia” oraz samodzielnie przygotowywały znaczek „Nie pal przy mnie”. Dzieci śpiewały piosenkę o zielonym Dinku, który nie lubił palaczy i ucieka przed dymem, bawiły się w zabawę kwiatki, podczas której pokazywały jak zachowują się kwiaty oddychające świeżym, zdrowym powietrzem a jak kiedy ktoś nagle wtargnął do ogrodu i zapalił papierosa.

Podczas realizacji programu przedszkolaki były zadowolone i chętnie uczestniczyły w proponowanych zajęciach.

 Iwona Wojtkowiak

Uwaga uczestnicy konkursu ogólnopolskiego „Kangur matematyczny 2021”

Komitet Organizacyjny Konkursu, na wniosek organizatorów regionalnych, przesuwa termin zawodów Konkursu na dzień 22 kwietnia 2021 roku, godz. 9.00.

Dla uczniów, którzy zgłosili się do Konkursu, a nie będą mogli wziąć

w nim udziału z powodu zamknięcia szkoły, Komitet Organizacyjny rozważy możliwość rozwiązywania zadań konkursowych za pośrednictwem internetu.

Przypominam, że testy konkursowe z lat ubiegłych przygotowujące do konkursu znajdziecie na stronie organizatora konkursu. Poniżej linki:

https://www.kangur-mat.pl/testy_konkursowe.php

https://www.kangur-mat.pl/zadania.php

Szkolny koordynator konkursu Angelika Drozd

Zgoda Kangur – Pilne!

Uwaga uczestnicy tegorocznego konkursu ogólnopolskiego „Kangur 2021”!

Uczniowie, którzy zadeklarowali swój udział w konkursie, proszeni są, aby Wasi rodzice/ opiekunowie wypełnili zgodę potrzebną do wzięcia udziału w konkursie, który odbędzie się 18 marca 202r.
Poniżej w załączniku znajduje się potrzebny dokument (zgoda), który wypełniony dostarczacie do sekretariatu naszej szkoły

Szkolny Koordynator konkursu Angelika Drozd

Światowy Dzień Walki z Depresją – 23 lutego

Drodzy Rodzice!                                                                                                                          

Jak dbać o zdrowie psychiczne dziecka w czasie pandemii? Jak sobie poradzić z emocjami dziecka, gdy musi porzucić koleżanki i kolegów ze szkoły i zostać w domu?  Co powinno nas zaniepokoić u dziecka? Zapraszam do zapoznania się z rozmową z Dorotą Mintą psychologiem  i psychoterapeutą.

– Rodziców powinna zaniepokoić każda zmiana dotychczasowego zachowania dziecka, jeśli zaczyna inaczej jeść, jest smutniejsze, nie odzywa się, jeszcze więcej czasu spędza samotnie w pokoju, jest opryskliwe, rozdrażnione, smutne. To oznacza, że trzeba szukać fachowej pomocy – mówi Dorota Minta.

– Psychologowie mówią, że po pandemii koronawirusa czeka nas pandemia depresji, zwłaszcza u nastolatków. Ponieważ, wbrew pozorom, zdalna nauka i wstrzymanie się od kontaktów z rówieśnikami jest łatwiejsze dla małego dziecka niż dla nastolatka – wyjaśnia – z nastolatkami jest dramat, bo kiedy się ma naście lat bycie z rówieśnikami jest najważniejsze. Nam, dorosłym, się wydaje, że te dzieci żyją tylko w sieci. Owszem, tak, siadają w parku z telefonem, ale razem. Oni nie są tyko w Internecie, oni też rozmawiają. Dlatego teraz odczuwają najbardziej brak kontaktu z rówieśnikami.

Oni przy tym nie zawsze potrafią się uczyć zdalnie. Maturzyści, którzy obserwowali starszą klasę na wiosnę, bardzo się boją. Do tego mnóstwo jest dzieci, które są wykluczone, nie radzą sobie z nauką, rodzice nie mogą im pomóc, mają kiepski sprzęt, słaby Internet. Problemy mają szczególnie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z dysleksją, dysgrafią, Aspergerem, z problemami z koncentracją. Dla nich nauka zdalna jest szczególnie uciążliwa.

– Jeśli widzę, że jest problem z nauką, zachowaniem dziecka, trzeba prosić o pomoc. To nie jest tak, że jesteś złym rodzicem, ale w takich sytuacjach ktoś obcy jest często lepszym pomagającym niż rodzice. Trzeba poszukać bezpłatnej pomocy psychologicznej, sprawdzić, czy samorząd nie oferuje np. warsztatów online dla dzieci poświęconych temu, jak radzić sobie z nadmiarem emocji, ze złością, smutkiem, strachem – przekonuje i wylicza zasady, których trzymanie się może pomóc naszemu dziecku:

  • Rozmawiajmy z dziećmi o emocjach. Dziecko może bać się śmierci, utraty bliskich lub samego zachorowania. Absolutnie nie oszukujmy dzieci, przyznawajmy się, jeśli tak jest, że też czegoś o sytuacji nie wiemy, że też mamy obawy, szukajmy wspólnie odpowiedzi.
  • Rozmawiajmy z nastolatkami jak z dorosłymi ludźmi, żeby pomogli w opiece nad starszą osobą, znaleźli zajęcie dla dziadka, doradzili mu, na jakie strony powinien wchodzić. Angażujmy dzieci w obwiązki domowe.
  • Utrzymajmy stały rytm dnia.
  • Nie pozwólmy dziecku całkowicie zniknąć w Internecie. Szkoła jest pretekstem do ciągłego bycia w sieci, dziecko mówi, że się uczy. Jednak trzeba uważać i sprawdzać, co dziecko faktycznie robi.
  • Rozmawiamy z dzieckiem o jego nauce, interesujmy się tym, jak sobie radzi. Nie jest też dobrze, jeśli dziecko uczy się, a ma pootwierane okna z innymi stronami, grami, jednocześnie coś robi na komórce. Dzieci mówią, że „ogarniają” taki wielowątkowy przekaz, ale to jest bardzo męczące dla mózgów.
  • Róbmy sobie jako rodzina wspólnie przerwę od Internetu, odłóżmy telefony i coś róbmy razem.
  • Zadbajmy o dobry sen. Ilość bodźców płynąca z ekranów jest mecząca dla dzieci, ma też wpływ na to, czy dobrze śpią. Na godzinę przed snem odstawmy komputer, komórki, wywietrzmy pokój.
  • Wspierajmy dziecko w utrzymywaniu kontaktu z rówieśnikami. Starsze dziecko może, oczywiście w dozwolonych godzinach, po szkole, pójść na spacer z przyjacielem.
  • Zadbajmy o zdrowy ruch. Wprowadźmy zdrowy zwyczaj: wyjdźmy razem z dzieckiem co wieczór np. o 18.00 na 40-minutowy, marszowy spacer. Spacer zapobiega stanom depresyjnym, jest dobry dla kondycji. Skoro mówimy dziecku „nie siedź ciągle przed komputerem”, dajmy mu dobry przykład.

Dobre praktyki

  • Zachowajcie stały rytm dnia, zwłaszcza jeśli cho dzi o porę snu i posiłków
  • Niech będzie wydzielony czas na naukę i czas na zabawę
  • Róbcie coś całą rodziną, grajcie w gry rodzinne, jedzcie wspólne posiłki – to dobry moment, by zadbać o prawidłową dietę
  • Wyznaczajcie dzieciom zadania domowe, włączajcie je w obowiązki rodzinne
  • Wprowadźcie 20-minutową sjestę w ciągu dnia, niekoniecznie tylko w przypadku małych dzieci
  • Zadbajcie o ruch, idźcie codziennie na rodzinny spacer, zadbajcie, by dziecko nie spędzało całego dnia przed komputerem i telewizorem
  • Zadbajcie o zajęcia i kontakty bez pośrednictwa Internetu, to może być spotkanie z koleżanką na ulicy, w parku, z zachowaniem dystansu, wizyta u dziadków bez wchodzenia do mieszkania itp.
  • Rozmawiajcie z dziećmi o emocjach, dajcie im poczuć, że mają prawo do rozmaitych emocji i będą wysłuchane.  

Za informację odpowiada: Narodowy Fundusz Zdrowia Redakcja: Centrum e-Zdrowia

         Źródło:  pacjent.gov.pl

Drodzy Państwo jeśli coś zaniepokoi Was w zachowaniu Waszych pociech zapraszam do kontaktu. Wszystkiego dobrego  pedagog szkolny M. Kwiatkowska

Nie pal przy mnie, proszę

Nasza szkoła od wielu lat ściśle współpracuje z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną  w Nakle nad Notecią. Włączamy się w różne działania prozdrowotne. W ubiegłym roku szkolnym, jako jedyna szkoła w gminie zgłosiliśmy się do udziału w ogólnopolskim konkursie wiedzy o zdrowym odżywianiu  pt.: „Trzymaj Formę”  (niestety z powodu pandemii konkurs nie odbył się). Dodatkowo realizujemy wiele programów profilaktycznych, między innymi:  „Znajdź właściwe rozwiązanie”, „ Czyste powietrze wokół nas”,  „Chroń się przed kleszczami wszystkimi sposobami”, „Dopalacze – trzecia strona zjawiska” oraz program edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III  szkół podstawowych pt.: „Nie pal przy mnie, proszę”. Program ten jest realizowany rok rocznie w klasie II. Głównym celem działań jest zmniejszenie narażenia dzieci na bierne palenie tytoniu. W trakcie zajęć uczniowie poszerzają wiedzę na temat zdrowia oraz kształtują postawę odpowiedzialności za nie a ponadto uświadamiają sobie, że palenie tytoniu jest zagrożeniem dla życia. Uczniowie chętnie angażują się w proponowane zajęcia.            

Głównym koordynatorem tych działań jest p. Małgorzata Kwiatkowska.

Złożyli życzenia jubilatowi

Niedawno informowaliśmy Was o pięknym jubileuszu

setnych urodzin pana podporucznika Józefa  Przedpełskiego, najstarszego w Polsce youtubera, który prowadzi kanał poświęcony historii. Opowiada w nim m.in. o swoich losach w czasie II wojny światowej,
 w trakcie której walczył w kampanii wrześniowej broniąc Warszawy oraz w powstaniu warszawskim. Był żołnierzem Armii Krajowej i robotnikiem przymusowym w III Rzeszy. Z okazji  wspomnianych urodzin powstała inicjatywa  nadesłania kartek i złożenia życzeń  jubilatowi. Do tej akcji włączyli się także uczniowie naszej szkoły . Ze względu na ograniczenia wynikające z pandemii, tylko dzieci z najmłodszych klas mogły przynieść do klasy oryginalne laurki. Pozostali uczniowie przesłali kartki drogą elektroniczną do nauczyciela. Zostały one wydrukowane i  przesłane wraz z pracami najmłodszych dzieci do pana Józefa poczta tradycyjną . Wysłano je także drogą elektroniczną.  Jak możecie dowiedzieć się z filmiku:

 Pan podporucznik otrzymał ponad czterysta kartek z życzeniami
i upominków wykonanych przez uczniów, w tym zuchów i harcerzy oraz osób dorosłych. Pan Józef był  niezwykle zaskoczony i wzruszony taką ilością nadesłanych laurek.

Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom, którzy włączyli  się w tę piękną akcję. Przypomnijmy, że inicjatorem przedsięwzięcia w naszej szkole był Amadeusz Hak, uczeń klasy 7.

J. Kozerewicz

„Zostań mistrzem matematyki” – zadania na luty 2021r.

Klasa 4

Zad 1
Na przedstawienie w teatrze sprzedano 57 biletów po 12 złotych i dwa razy więcej biletów po 15 zł. Ile pieniędzy zyskał teatr ze sprzedaży biletów?

Zad 2
W bibliotece było 2 388 książek o tematyce przyrodniczej. Powieści dla dorosłych było o 527 więcej niż książek przyrodniczych, a książek dla młodzieży o 117 więcej niż powieści. Ile książek było w tej bibliotece?

Zad 3
Oblicz wartość wyrażenia: (5000 – 1353) : 7 + (4050 – 2711) x 2

Klasa 5

Zad 1
Zapakowano 18 pudeł bombek choinkowych po 16 w każdym. Ile pudeł trzeba jeszcze zapakować, jeżeli wszystkich bombek choinkowych jest 880?

Zad 2

W hurtowni „Modna Pani” 9 żakietów kosztuje 1224 zł. Tyle samo kosztują 3 płaszcze. Ile zapłacimy w tej hurtowni za 5 żakietów i 5 płaszczy?

Zad 3
W klasie VI uczy się 26 uczniów. Dziewcząt jest o 4 więcej niż chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców jest w tej klasie?

Uwaga: Nie jest wskazane rozwiązywanie zadania metodą równań tzn. wykorzystując x!!!

Klasa 6

Zad 1
Paweł  rzucił 5 razy sześcienną kostką do gry. Zapisane kolejno wyniki rzutów utworzyły liczbę pięciocyfrową. Liczba ta jest parzysta i podzielna przez 9, a jej początkowe trzy cyfry to: 3,1,2. Ile oczek wyrzucił Paweł za czwartym i piątym razem? Podaj wszystkie możliwości. Odpowiedź uzasadnij.

Zad 2
Oblicz wartość wyrażenia arytmetycznego:

 (236 + 144): 2 + 152

Pamiętaj o zapisaniu w rozwiązaniu rachunków pisemnych, one też będą punktowane.

Zad 3
Ewa i Ola zbierają znaczki. Razem mają 40 znaczków. Ola ma 3 razy więcej znaczków niż Ewa. Ile znaczków ma każda z dziewczynek?

Uwaga: Nie jest wskazane rozwiązywanie zadań metodą równań
(z wykorzystaniem niewiadomej x). Równania  będą nauczane dopiero
w 7 klasie!

A. Drozd

Setne urodziny najstarszego youtubera w Polsce

Złóż życzenia!

Pan Józef Sławomir Przedpełski,  uczestnik kampanii wrześniowej, żołnierz Armii Krajowej, powstaniec warszawski oraz robotnik przymusowy
 III Rzeszy  prowadzi kanał o historii na YouTube.  8 lutego tegoż roku pan Józef obchodzić będzie setne urodziny. Powstała inicjatywa nadesłania kartek pocztowych z życzeniami dla jubilata.  Zachęcamy uczniów naszej szkoły do włączenia się w tę akcję. Ze względu na pandemię niemożliwe jest dostarczenie tych kartek przez uczniów klasy klas 4-8 do szkoły, dlatego proponuję wykonanie kartek, zrobienie zdjęć i nadesłanie ich na mojego e- maila:  akozerewicz@wp.pl

Zajmę się ich wydrukowaniem i przesłaniem. Uczniów klas I-III oraz przedszkolaków zachęcam także do wzięcia udziału w naszej akcji przygotowania kartek, które przynieście do szkoły i przekażcie wychowawcom.  Zostaną przesłane dla pana Józefa w Waszym oryginalnym wykonaniu. Proszę, abyście pamiętali o starannym wykonaniu kartek oraz
 o poprawnym napisaniu życzeń (ortografia, interpunkcja). Życzenia powinny być kierowane do pana Józefa,  podpisane Waszym imieniem, nazwiskiem
 i nazwą szkoły.

Termin wykonania kartek- do piątku 29 stycznia

            Są to wyjątkowe urodziny bohatera, patrioty, który dzieli się na swoim kanale doświadczeniami z młodym pokoleniem. Pomysłodawcą przeprowadzenia akcji w naszej szkole jest uczeń klasy 7 Amadeusz Hak
w oparciu o:

Zachęcam Was nie tylko do wykonania kartek, ale także do odwiedzania kanału pana Przedpełskiego:

https://www.youtube.com/channel/UCjhchEF9fgzp1GustiYJz9g

J. Kozerewicz

Uwaga uczniowie klas II-VIII SP!!!

Międzynarodowy Konkurs
„KANGUR  MATEMATYCZNY”

Uprzejmie informuję, że dnia 18 marca (czwartek) 2021 roku o godzinie 9.00 odbędzie się Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny”.
Głównym jego celem jest szeroka popularyzacja matematyki.
W konkursie mogą uczestniczyć wszyscy uczniowie, którzy deklarują swój udział i opłacą wpisowe – 10 zł.  Termin wpłaty do 31 stycznia 2021r.

Szczegółowa informacja dotycząca przeprowadzania konkursu oraz regulamin zamieszczony jest na stronie internetowej Centralnego Organizatora http://www.kangur-mat.pl/ w zakładce „Zasady”.

Ze względu na niejasną sytuację epidemiczną w kraju zaprojektowano dwie wersje konkursu: papierową dla uczniów pracujących w szkole oraz online (niekoniecznie w tym samym terminie) dla uczniów z powiatów lub kategorii wiekowej, pracujących zdalnie.

W przypadku drugiej wersji dotychczasowe nagrody zostaną zastąpione upominkami, które otrzyma każda szkoła, a rozdysponuje koordynator szkolny. Nagrody za udział w konkursie pozostają bez zmian.

O zmianach będziecie drodzy uczniowie  informowani na bieżąco w miarę rozwoju sytuacji.

Przykładowe testy wraz z rozwiązaniami są dostępne na stronie
 https://www.kangur-mat.pl/  w zakładce „Testy konkursowe”.

Przynależność uczniów do poszczególnych kategorii konkursowych:
Żaczek – klasa 2
Maluch – klasa 3 i 4
Beniamin – klasa 5 i 6
Kadet – klasa 7 i 8

Szkolny koordynator konkursu: Angelika Drozd

Nr konta RR do wpłaty:  60 8166 0009 0010 3440 2000 0001

Dopisek (TYTUŁEM): Imię i Nazwisko Dziecka ………….. – klasa …… – Kangur Matematyczny – Kategoria……

Np. Jan Kowalski – klasa 2 – Kangur Matematyczny – Żaczek

Pozdrawiam A. Drozd

Przetłumacz stronę »
Font Resize
Kontrast